رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص نصب پلاک‌های پستی هوشمند، گفت: این اتفاق هوشمندانه به عنوان یکی از خدمات در شهر هوشمند شکل گرفته و اقدامی زیرساختی است که شهر را به سمت هوشمند شدن پیش می‌برد.

پلاك هوشمند

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی نباتی‌نژاد  در خصوص نصب پلاک‌های پستی و آبی هوشمند، اظهار کرد: این اتفاق به عنوان یکی از خدمات در شهر هوشمند شکل گرفته و اقدامی زیرساختی است.

او با بیان اینکه نصب پلاک‌های پستی و آبی هوشمند در برخی از مناطق اصفهان به صورت آزمایشی انجام شده است، ادامه داد: این اقدام ظرفیتی در راستای خدمات الکترونیک شهرداری است که به صوت مکان‌مند روی پلاک‌های مسکونی، تجاری و املاک شهروندان بارگذاری می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: زمانی که شهر به سمت هوشمندی پیش می‌رود، تمام دستگاه‌های خدمتگزار باید در این عرصه اتفاق نظر و هم‌فکری داشته باشند تا هرچه سریع‌تر شاهد نتایج تأثیرگذار این هوشمندسازی در شهر باشیم.

او اضافه کرد: درخواست و مطالبه‌ای از دستگاه‌های خدمات‌رسان داریم که خدماتی که ارائه می‌دهند، مانند آب، برق، گاز و تلفن را روی پلاک‌های هوشمند بیاورند تا از زیرساخت‌های فراهم شده نهایت استفاده را ببرند.

نباتی‌نژاد گفت: اجرا و نصب پلاک‌های آبی و پستی هوشمند برعهده شهرداری است، اما تأمین اعتبار آن باید از ردیف‌هایی خارج از شهرداری شکل گیرد، در ماه‌های آینده مداقه‌ای در شورای اسلامی شهر خواهیم داشت و بررسی ویژه‌ای روی این موضوع انجام خواهد شد تا این هزینه بر دوش شهروندان قرار نگیرد و دستگاه‌های دیگر که مکلف هستند، نیز اعتبار مورد نیاز را تأمین کنند.

کد خبر 707312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha